Uit de vele inzendingen voor de categorie 'Waterbewustzijn' ging de winst naar de Battle of the Beach, een door meerdere waterschappen uitgevoerde lesmodule voor de basisschool, waarbij kinderen de strijd tegen het water aangaan door zandkastelen te bouwen die bestand moeten zijn tegen de kracht van de zee.

Op 17 november werden in de Rijtuigenloods in Amersfoort de winnaars van de Waterinnovatieprijs 2016 bekendgemaakt. Naast de Battle of the Beach vielen ook 'een dijk voor en door bewoners' en een 'zoetwaterfabriek' in de prijzen bij de ‘Oscars van de watersector’.

De Unie van Waterschappen en de Nederlandse Waterschapsbank reiken elk jaar de Waterinnovatieprijs uit aan innovatieve projecten die passen bij de taken van de waterschappen: waterveiligheid, schoon water, voldoende water en waterbewustzijn. Dit jaar waren er 160 inzendingen. Ruim 4.000 mensen stemden via Waterinnovatieprijs.nl voor de Publieksprijs, een record in de geschiedenis van de Waterinnovatieprijs.

Lees verder over de winnaars en de Waterinnovatieprijs op www.uvw.nl

waterinnovatieprijs2016