In de klas - Watereducatie

Wil je meer weten over het waterbeheer? Destaatvanonswater geeft bondige informatie over waterbeheer. Denk aan waterveiligheid en de maatregelen die daarvoor genomen worden, de beschikbaarheid van schoon drinkwater in Nederland, en de verantwoordelijkheden en taakverdeling tussen verschillende overheden. 

www.destaatvanonswater.nl 

 

Deze video gaat in op het belang van waterwegen voor het ontstaan van steden eeuwen geleden en het veranderende belang dat rivieren hebben voor mens en stad. Dit wordt toegankelijk en op eenvoudige manier gebracht met een heldere toelichting.

IVN Adviesbureau geeft de mogelijkheid aan leerlingen van vervolgopleidingen om aan de slag te gaan met projecten uit de praktijk door ze vragen te laten beantwoorden die gesteld worden door bedrijven en organisaties. Dit geeft leerlingen een leuke gelegenheid om in aanraking te komen met de praktijk en tegelijkertijd zinvolle opdrachten te geven.

Het dynamische kustbeheer wordt steeds meer toegepast als landverdediging tegen het water. De harde kustverdediging wordt (deels) vervangen voor natuurlijke oplossingen die geholpen worden door de mens. Enorme zandbanken worden neergelegd voor de kust en vervolgens door de natuur langzaam verspreid waardoor er een natuurlijke kustverdediging ontstaat. Deze video toont dit met mooie beelden.

Website van de Nederlandse drinkwaterbedrijven met allerlei achtergrondinformatie en interessante feitjes over drinkwater.

Kraanwater.nu 

Het Waterschap Noorderzijlvest heeft een mooie animatie van schetsen gemaakt om heel kort en eenvoudig aan te geven welke maatregelen zij dag en nacht nemen om ervoor te zorgen dat er geen wateroverlast plaatsvindt in het gebied. Interessant voor iedereen maar in dit geval dus specifiek gericht op de provincie Groningen.

Pagina 7 van 12

GroenGelinkt

logo groengelinktWij hebben een selectie gemaakt van de beste materialen, excursies en locaties.

Wilt u een compleet overzicht van alles over Watereducatie? Zoek dan in de database van GroenGelinkt.